Handelsbetingelser - Godkendt af E-Mærket


Disse salgs og leveringsbetingelser er gældende for alle køb foretaget fra MMAction.dk og vores butikker, og er gældende så længe andet ikke er skriftligt aftalt imellem kunden og MM Action ApS.

Alle priser er inkl. moms. Alle varer er med minimum 2 års reklamationsret mod fabrikationsfejl, med mindre andet er angivet. Der medfølger som standard ikke dansk brugsanvisning til vores produkter med mindre andet er angivet.

Aftaler med MM Action ApS kan indgås på dansk og engelsk.

MM Action ApS opfordrer kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. MM Action ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af MM Action ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Vores produkter er kun beregnet til privat brug.

Køretøjer hvor det ikke tydeligt fremgår at de godkendt til offentlig vej, er IKKE godkendte til offentlig brug.

Sådan foretages et køb på mmaction.dk

1. Du finder det ønskede produkt og putter det i indkøbskurven, dette gentages hvis du skal købe flere produkter.
2. Efter alle ønskede produkter forefindes i indkøbskurven og priser/antal er checket, trykkes der på "Bestil varer"
3. Kundeoplysninger: Der indtastes leveringsadresse og faktureringsadresse samt valg af betalingsmetode.
4. Godkend Ordre: Her checkes alle data grundigt inden du godkender. Efterfølgende klares betaling ved kreditkort.
5. Nu er ordre afgivelsen afsluttet og du skulle inden for få minutter modtage ordrebekræftelsen.
6. Ved spørgsmål eller andet er den nemmeste måde at kontakte os på, ved at bruge linket i ordrebekræftelsen.

90 dages Bytteservice:

Varer kan byttes til andre varer indenfor 90 dage, gælder kun uåbnet og ubrugte varer. Vi giver ikke pengene retur efter de 14 dages fortrydelsesret.

Fakturakopi

Ved online ordrer der er afsendt til kunden kan der fås elektronisk kopi af faktura ved at sende en mail til salg@mmaction.dk med oplysning om kunde data, telefonnummer og ordrenummer. Fakturakopi på salg foretaget i butikken kan ikke uden videre fremskaffes, det kræves at kunden har et bevis for købet (f.eks. dankort kvittering) og vi tager 250,- for fremskaffelse af fakturakopi. Det er ikke hver gang det lykkes.

Fortrydelsesret ved online køb

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Link til standardfortrydelsesformular

Vores anbefaling
Vi anbefaler at meddele os det via linket i emailen med din ordrebekræftelse eller faktura, eller ved at logge ind.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Tilsvarende sker, hvis du bryder plomberingen på spil og software. Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du "prøvede" den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varer der skal samles inden brug, må IKKE samles da dette kan give brugsmærker som gør at produktet ikke kan sælges som nyt.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer over 20kg som leveres med fragtmand(Dette fremgår i bestillingsprocessen). Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK. Kontakt os gerne for at arrangerer returfragten, beløbet bliver fratrukket tilbagebetalingen.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til MM Action, Alfarvejen 57 Osted, 4320 Lejre - alternativ kan den indleveres i vores butik i åbningstiden. Betaling vil normalt indenfor 1-3 hverdage blive tilbageført til anvendte kredtikort.

Fortrydelsesret - Gem original emballagen
Ved køb af elektronisk udstyr er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi.
Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Fortrydelsesret - Udfyld RMA skema
Vi anbefaler at udfylde et RMA skema før tilbagesendelse (Det gør til at RMA behandlingen foregår langt hurtigere til glæde for både os og dig). Find RMA-skemaet ved at klikke på  "kundecenter" i toppen, Det er også muligt at bytte/tilbageleverer varen i vores butik.


Fortrydelsesret - Business to business
Der er ingen fortrydelsesret på erhvervssalg med mindre andet er aftalt.


Leveringsformer

Afhængig af produkt, tilbyder vi nedenstående leveringsformer. Se leveringspriser og forventet leveringstid i produktbeskrivelserne på alle vores varer.

  • GLS Pakke shop(Til afhenting i en pakkeshop)
    Leveringstid: Typisk efterfølgende hverdag+lørdag efter afsendelse.

  • GLS Erhverv (Til erhvervsmodtagere)
    Leveringstid: Typisk efterfølgende hverdag efter afsendelse.

  • GLS Private Delivery(Til private modtagere med omdeling)
    Leveringstid: Typisk efterfølgende hverdag efter afsendelse.

  • Brink Transport(til større forsendelser, desværre kun levering til brofaste øer)
    Leveringstid: Typisk efterfølgende hverdag efter afsendelse, i perioder kan det tage op til 3 hverdage.

Fragtskader
Husk altid at kontrollere varen for fragtskader, straks efter modtagelse af pakken. Fragtskader skal reklameres senest 24 timer efter modtagelse af pakken. Hvis du på trods af evt skader eller fejl i varen, tager varen i brug, vil det ikke være muligt at ombytte denne, da du ved at tage den i brug godtager udseende / tilstanden af varen.

Betalingsmetoder

Betalingsmetode

Forklaring

Dankort

Betaling foregår ved en sikker forbindelse til NETS. Der er ingen risiko for kunden ved anvendelse af Dankort.

Dansk Kreditkort

VISA / VISA ELECTRON / Mastercard betalinger foregår ved en sikker forbindelse til NETS. Der er ingen risiko for kunden ved anvendelse af kreditkort.

Udenlandsk kreditkort

Betaling foregår ved en sikker forbindelse til NETS. Der er ingen risiko for kunden ved anvendelse af kreditkort.

MobilePay

Betaling foregår ved en sikker forbindelse til NETS. Der er ingen risiko for kunden ved anvendelse af kreditkort

Viabill

Finansiering igennem Viabill.

Anyday

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper.

Bank-Forudbetaling

Pengene skal indbetales på vores bank konto. Bemærk det kan tage 1-2 hverdage længere. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Nordea
Regnr. 2232
Kontonr. 8970635506
IBAN Nr. DK6820008970635506

Nordea
Algade 4
4000 Roskilde

Afhentning i vores butik

Der er intet tillæg ved afhentning i vores butik, læg gerne en ordre online inden afhentning.
Se vores åbningstider på forsiden!

 


 

Vi leverer desværre kun til danske adresse. Ikke til Færøerne, Grønland og øvrig udland

Det er muligt selv at arrangerer afhentning af fragtmand på vores adresse, når ordren er meldt klar til afhentning og betaling er modtaget.

Reklamation og reparation

Der er som standard 2 års reklamationsret på alle vores varer, med mindre andet er angivet. Det betyder, at vi tilbyder at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, dækker vi fragtomkostninger. Tag kontakt til os for at arrangerer transporten. Vi dækker ikke brug af anden transportør end vores. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Ved mere end 2 år er det producenten der stiller garantien og derfor på producentens betingelser. Vi anbefaler at udfylde et RMA-skema før varer bliver sendt tilbage. Ved defekte varer anbefales det at udfylde en grundig fejlbeskrivelse, så vores teknikere hurtigt har overblik over problemet. Det medvirker til at RMA-behandlingen foregår langt hurtigere, til glæde for både os og dig. 
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse. Hvis du finder vores behandling i forbindelse med en reklamation utilstrækkelig kontakt os meget gerne på salg@mmaction.dk eller kontakt forbrugerstyrelsen på www.forbrug.dk for en uvildig vurdering.
Find RMA-skemaet i vores top menu, eller klik her . Varer til reparation sendes til MM Action ApS, Alfarvejen 57 Osted, 4320 Lejre.

Vi forbeholder os ret til at sende varer til reparation hos fabrikanten, leverandøren eller eksternt værksted, hvilke i visse tilfælde tager mere end 10 dage.

Sikkerhed og persondatapolitik

Du kan uden risiko handle sikkert hos MMAction.dk. De indtastede oplysninger ved et køb, såsom navn, adresse, email, telefon m.v., benyttes kun til ordre behandlingen. Det er kun kreditkort oplysninger der transmitteres krypteret. Alle ordre oplysningerne gemmes i vores regnskabssystem og gemmes op til 10 år, og bruges bl.a. ved reparation og efterfølgende salg. Den dataansvarlige på www.MMAction.dk er MM Action ApS.
MMAction.dk benytter cookies som holder i selve sessionen til bl.a. indholdet af indkøbskurven, og slettes altså efter ca. 30 minutter. Hvis du kommer igennem en af vores partner hjemmesider, gemmer vi en cookie på din harddisk (cookien indeholder hvilken hjemmeside du kommer fra) som bruges til at lave statistik over hvilke partner hjemmesider som giver salg. Vi gemmer alle IP adresser i vores log, dette bruges kun ved misbrug og svindel (f.eks. fake ordrer samt kreditkort svindel). Som registreret i vores systemer har du altid mulighed for at gøre indsigelse over en registrering eller begære indsigt i de registrerede oplysninger, jf. regler i persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til salg@mmaction.dk.
Du kan slette cookies fra din computer ved at gøre som flg. I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" -> "Slet cookies"
MM Action ApS er data ansvarlig. Oplysninger videregives ikke til 3. mand og opbevares på vores servere ukrypteret og sendes ukrypteret, kreditkort oplysninger sendes selvfølgelig krypteret som reglerne foreskriver.

Klage muligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@mmaction.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (Nævnenes Hus - naevneneshus.dk)

www.mmaction.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590. Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr